De kracht van ontmoeting: communityvorming in het hoger onderwijs, tijdens en na de coronapandemie. (2021)
Dit artikel is voor mijn onderzoek relevant, omdat het de relevantie van de dialoog tussen docent en leerling uitlegt én de actualiteit onderstreept doordat het essay ingaat op de huidige situatie: De Coronapandemie
Actueel artikel dat ingaat op de kracht en rol van de ontmoeting tussen docent en student. Juist tijdens deze coronapandemie verandert het contact tussen beiden drastisch, van offline naar online les, minder contactmomenten, minder vrije (ongedwongen, toegankelijke, stressvrije) contactmomenten...
Mooie quote: 'Voorheen merkten we misschien niet hoe belangrijk persoonlijke ontmoetingen zijn en hoe onderwijs en welzijn samenhangen, omdat ontmoetingen als het ware vanzelfsprekend waren. Maar de coronatijd doorbreekt precies die vanzelfsprekendheid en juist door het gemis van ontmoetingen voelen we het belang ervan (2021, p. 1).'
In hetzelfde essay wordt die ontmoeting genoemd als sleutel tot persoonlijke, academische en professionele groei, een ruimte om jezelf te kunnen ontdekken. De persoon van de leraar speelt in de huidige pandemie wellicht wel een grotere rol dan ooit in de ontwikkeling van de leerling.
2021_1_15_NRO_Essay_communityvorming - Hanze Hogeschool
In hetzelfde essay wordt die ontmoeting genoemd als sleutel tot persoonlijke, academische en professionele groei, een ruimte om jezelf te kunnen ontdekken. De persoon van de leraar speelt in de huidige pandemie wellicht wel een grotere rol dan ooit in de ontwikkeling van de leerling.
2021_1_15_NRO_Essay_communityvorming - Hanze Hogeschool